Linkbuilding die werkt

Linkbuilding Advies Nodig?

Published May 17, 22
3 min read
Linkbuilding is een belangrijk aspect van SEO marketing. Als u nog niet gebruikt link building strategieën in uw marketing structuur, bent u mogelijk het missen van potentiële business. Met behulp van link building strategieën zal u helpen creëren van hoge kwaliteit SEO marketing campagnes die zal helpen uw bedrijf te laten bloeien. Maar, eerst moet je begrijpen wat het is en hoe het te gebruiken.

Wat is link building?

Link building is een strategie die webpagina's krijgt naar elkaar te linken door het verwerven van hyperlinks van andere websites en toe te passen op uw eigen site. Het helpt gebruikers te navigeren tussen verschillende pagina's op het internet. Ze helpen ook zoekmachines te kruipen tussen de pagina's op uw website. Er zijn verschillende manieren om links te bouwen. Maar als je er minstens één onder de knie hebt, kan het je een voorsprong geven op je concurrentie. In de Verenigde Staten is de belangstelling voor linkbuilding sinds 2005 met 43 procent toegenomen.

Hoe worden links gemaakt?

Aangezien links de crux zijn van link building, is het belangrijk om iets te weten over hun creatie. Een link tag bestaat uit vier delen, die allemaal samenwerken om de hele eenheid te creëren. Elk deel heeft een specifieke functie binnen de link: Het begin: het eerste deel van de link staat bekend als het anker. Het opent de link tag en geeft aan de zoekmachine aan dat er een link is die leidt naar iets anders dat erop volgt. Dit deel van de link wordt aangeduid met een "a". Link doorverwijsplaats: de doorverwijsplaats geeft aan naar waar de URL verwijst. Dat kan een andere webpagina, een afbeelding of een downloadbaar bestand zijn. Dit deel van de link wordt aangeduid met een "href". Als dit deel met een # begint, geeft dit aan dat de link naar een ander deel van dezelfde pagina leidt. Zichtbare tekst van de link: dit gedeelte bestaat uit een klein deel van de tekst die gebruikers op de pagina te zien krijgen als ze op de link klikken. Het onderscheidt zich vaak op een bepaalde manier van de omringende tekst. Het wordt vaak blauw en onderstreept weergegeven om aan te geven dat het een link is waarop kan worden geklikt. Sluiting: dit deel van de link geeft aan zoekmachines aan dat de link compleet is.

Hoe linkbuilding bedrijven helpt

Link building verhoogt de SEO ranking, maar het biedt ook veel voordelen voor bedrijven. Bouwt relaties op: wanneer u uw links bouwt, moet u andere bedrijven bereiken, vaak om informatie door te geven over promoties en andere activiteiten met betrekking tot uw bedrijf. Hoewel uw primaire focus voor het uitreiken is om uw link te verbeteren, zijn er ook residuele voordelen. U kunt lange termijn relaties koesteren die voor beide bedrijven voordelig is. Gastplaatsing diensten en strategieën zijn toegenomen met 112 procent in belang sinds 2005. Referral business: Sterke links kunnen zowel het verkeer naar uw site als uw ranking verbeteren. Als uw site gelinkt is aan een relevante en vaak bezochte site, kan dit ook uw verkoop stimuleren. Bovendien kunnen die verkopen gemakkelijk veranderen in terugkerende klanten, zodat u er tot ver in de toekomst de vruchten van kunt plukken. Brand building: goede link building helpt ook om uw merk te promoten. Het kan helpen om te laten zien dat u een autoriteit bent in uw vakgebied door middel van links naar relevante inhoud. Het kan ook helpen om de expertise van uw bedrijf te promoten, evenals de sterke punten van zijn goederen en diensten.

Linkbuilding Uitbesteden

Schrijf daarvoor een interessant artikel van 500-1500 woorden dat publicatie waardig is (betekenis linkbuilding). Vervolgens kan je 2 dingen doen: het artikel verspreiden als persbericht of websites gericht benaderen met de vraag of zij het artikel willen publiceren. Daarnaast zijn er ook enkele marktplaatsen actief die je kunnen helpen et linkbuilding. Voorbeelden zijn Hulc of Link, Pizza.

Ook social media likes, comments an shares gelden als links - linkbuilding sites. Dat maakt deze vorm van linkbuilding dan ook zeer interessant en waardevol. Het is niet eenvoudig waardevolle content te creëren. Bedenk onderzoeken, tips of handleidingen die voor je doelgroep interessant zijn en besteed hier de nodige tijd aan - hvad er linkbuilding. Illustreer deze met video en mooie afbeeldingen en voordat jij het weet heb je waardevolle content gemaakt.

Ook weer op basis van de concurrentie analyse, kan je andere website eigenaren benaderen met de vraag of zij een linkje met je willen ruilen. Misschien heb je zelf ook wel eens zo’n verzoek ontvangen. Niet alle linkruil draagt bij aan een betere vindbaarheid - CTR verhogen. In dit artikel lees je hoe je een linkruilvoorstel op kwaliteit kan beoordelen. Linkbuilding uitbesteden of zelf doen? Linkbuilden is enorm arbeidsintensief en vergt wel enige kennis, maar het is zeker mogelijk om het zelf te doen.

We werpen in dit handboek graag een blik op je backlinkprofiel. Dat is het totaalplaatje van alle externe links/backlinks naar jouw domein. Hierbij is de kwaliteit, maar ook de kwantiteit (het aantal links) belangrijk. hoe moet je linkbuilden. We zetten alle factoren waar een linkprofiel uit is opgebouwd op een rij. Een goed backlinkprofiel heeft backlinks die relevant zijn.



Hoe relevanter de links zijn, hoe meer waardering je krijgt van Google (beste linkbuilding bureau). Een natuurlijke groei van je backlinkprofiel is nodig om je goede positie in de SERP te garanderen. Echter, kan een te snelle groei van het aantal backlinks je positie in de zoekresultaten negatief beoordelen. Dit ziet Google namelijk als ‘valsspelen’. linkbuilding tekster.

m (wat is interne linkbuilding).v. Black Hat technieken het aantal backlinks aan het vergroten bent. Zorg er dus voor dat het aantal backlinks gestaag blijft groeien, maar zorgt dat de groei niet te snel stijgt in een korte periode - linkbuilding vs. Bij een Dofollow link kunnen de crawlers van Google de link volgen om deze te crawlen.

Goede Linkbuilding

Bij een Nofollow kunnen crawlers de link niet volgen en wordt de waarde ook niet overgedragen aan die specifieke pagina. Dit is voor de meeste websites een ideale situatie; de waarde blijft namelijk op jouw eigen domein. Toch is er voor een sterk linkprofiel een mix tussen Dofollow en Nofollow links nodig - linkbuilding engeland.



Bedrijven daarentegen willen zoveel mogelijk Nofollow links om de waarde op het eigen domein te houden. Een goede balans tussen de twee is daarom belangrijk - Hoe kom je aan backlinks?. In je backlinkprofiel krijg je inzicht in waar de backlinks vandaan komen. We maken daarin onderscheid in sponsored content en user generated content (UGC). linkbuilding starten. Sponsored content, Dit is content die jij hebt ingekocht om een waardevolle link te plaatsen.



Wanneer je een backlink laat plaatsen op de website van een groot interieurplatform (zoals ELLE Decoration) dan koop je content in. Jouw artikel wordt dan gepubliceerd tegen een bepaald bedrag. Dit kan o. a. in de vorm van branded content of een advertentie. User generated content, User generated content (UGC) is content die wordt gemaakt door jouw klanten of publiek.

Dit is hele waardevolle content omdat je hier niet voor hoeft te betalen en toch een kwalitatieve backlink cadeau krijgt. In het voorbeeld van de webshop voor gietvloeren, geef je misschien een gietvloer in de badkamer weg met een winactie in ruil voor een review, social media exposure of een gastblog. hoe verkrijg je backlinks.

Waarom zijn backlinks belangrijk?

Backlinks zijn vooral waardevol voor SEO omdat ze een "motie van vertrouwen" van de ene site naar de andere vertegenwoordigen. In wezen zijn backlinks naar uw website een signaal naar zoekmachines dat anderen instaan voor uw inhoud. Als veel sites linken naar dezelfde webpagina of website, kunnen zoekmachines afleiden dat de inhoud de moeite waard is om naar te linken, en dus ook de moeite waard is om op te duiken in een SERP. Het verdienen van deze backlinks kan dus een positief effect hebben op de rankingpositie of zoekzichtbaarheid van een site. Als u iets weet over hoe SEO werkt, zult u weten dat backlinking misschien wel het belangrijkste onderdeel is in het creëren van een uitgebreide SEO-strategie. In feite zou het opbouwen van backlinks van hoge kwaliteit de hoeksteen van elke SEO-strategie moeten zijn. Anders zal uw domein (en de specifieke URL die u probeert te ranken) niet door Google worden herkend als een gezaghebbende bron voor de zoekopdracht waarvoor u probeert te ranken. Toch roept dit de vraag op: moeten de links die je bouwt op publicaties staan die relevant zijn voor de niche waarin je actief bent? Het antwoord is dat het afhangt van de aanpak die je kiest. In eerste instantie, bij het bouwen van autoriteit links, moet je meer bezig zijn met het opbouwen van uw algemene site autoriteit. Dus, als uw site heeft slechts een paar lage kwaliteit of spammy backlinks, moet je meer bezig zijn met het opbouwen van uw totale site autoriteit en gaan voor links met de hoogst mogelijke autoriteit. Zie dit als het bouwen van een goede fundering; zonder een goede structuur op zijn plaats, zult u niet in staat zijn om uw aanwezigheid in de zoekmachines op te bouwen.

Backlinks verdienen en geven

Het verdienen van backlinks is een essentieel onderdeel van off-site SEO. Het proces van het verkrijgen van deze links staat bekend als link earning of link building. Sommige backlinks zijn inherent waardevoller dan andere. Gevolgde backlinks van betrouwbare, populaire, hoge-authenticiteit sites worden beschouwd als de meest wenselijke backlinks te verdienen, terwijl backlinks van lage-authenticiteit, potentieel spammy sites zijn meestal aan de andere kant van het spectrum. Of een link al dan niet wordt gevolgd (d.w.z. of een site-eigenaar zoekmachines specifiek instrueert om link equity wel of niet door te geven) is zeker relevant, maar onderschat de waarde van nofollow links niet helemaal. Zelfs alleen al vermeld worden op websites van hoge kwaliteit kan uw merk een boost geven. Net zoals sommige backlinks die u verdient waardevoller zijn dan andere, verschillen links die u naar andere sites maakt ook in waarde. Wanneer u naar een externe site linkt, kunnen de keuzes die u maakt met betrekking tot de pagina waarvandaan u linkt (de pagina-autoriteit, inhoud, toegankelijkheid voor zoekmachines, enzovoort), de ankertekst die u gebruikt, of u ervoor kiest de link te volgen of te nofollowen, en alle andere metatags die aan de linkpagina zijn gekoppeld, een grote impact hebben op de waarde die u toekent.

Concurrerend backlink onderzoek

Backlinks verdienen kan tijdrovend zijn. Nieuwe sites of sites die hun keyword footprint uitbreiden kunnen het moeilijk vinden om te weten waar te beginnen als het gaat om linkbuilding. Dat is waar concurrerende backlink onderzoek om de hoek komt kijken: Door het onderzoeken van het backlink profiel (de verzameling van pagina's en domeinen die linken naar een website) naar een concurrent die al goed rankt voor uw doel zoekwoorden, kunt u inzicht krijgen over de linkbuilding die hen kan hebben geholpen. Een backlink-tool zoals Link Explorer kan u helpen deze links te ontdekken, zodat u zich op deze domeinen kunt richten in uw eigen linkbuilding-campagnes.
Bedrijfsfilm laten maken?
Vraag info aan DAS Media
T  +32 (0)56 603 606

Navigation

Home

Latest Posts

Beveiliging Iphone

Published Sep 09, 22
3 min read

Hoe Maak Je Backlinks?

Published May 18, 22
7 min read